Sponsors 2017

- Angela Den Hartog Makelaardij uit Alphen aan den Rijn
- Stichting vrienden van dichtbij uit Alphen aan den Rijn
- Tijssen Watersport uit Leiderdorp
- Huigen wonen uit Alphen aan den Rijn
- Tekoma uit Alphen aan den Rijn
- Uipkes vloeren uit Alphen aan den Rijn
- Okay Color uit Alphen aan den Rijn
- Aanbiedingfiets.nl uit Alphen aan den Rijn
- Blanksma groep uit Alphen aan den Rijn
- Schildersbedrijf Tom Degeling uit Zoeterwoude
- Keurigonline.nl uit Groningen
- SEQR uit Antwerpen
- Driemaster / Participe uit Alphen aan den Rijn
- Kom Eten uit Hoogmade
- Holterman Shipyard uit Meppel
- Adomex uit Aalsmeer
- Holemans Nederland bv uit Alphen aan den Rijn
- Ricktop1 uit Amsterdam
- Fregat Logistics uit Schiphol-Rijk
- Autorijschool Rijnland uit Alphen aan den Rijn
- Van der Laan jacht -en scheepswerf uit Woubrugge

 

2017 - De wedstrijden dames

 

Datum Naam wedstrijd Plaats KM Soort Wedstrijd

Uitslag

1e / A*

Het weer Watt Tijd
01-04-2017 Vechten op de Vecht Weesp 11 Nominatie 2 / 9 zonnig 51.91 1:20:49
15-04-2017 Slag om de Zaan Zaandam 16 Nominatie 3 / 15 winderig 41.70 2:07:37
10-06-2017 Kaag race Warmond 15 Nominatie 5 / 14 Heel warm 42,74 1:57:20
01-07-2017 Kameleonrace Terherne 15 Nominatie 4 / 14 Normaal 41,11 1:56:48
09-09-2017 Zwarte water race Zwartsluis 14 Nominatie 3 / 12

Warm

47,95 1:43:29
16-09-2017 Veerse meer Kortgene 13 Nominatie 2 / 9 Normaal 53,18 1:28:43
07-10-2017 Grachtenrace Amsterdam 24,6 Nominatie 1 / 6 Regenachtig 44,16 3:07:14
04-11-2017 MPM Muiden 7 Nominatie 4 / 11 Droog 45 56:12
            Regenachtig 42,7 57:08
            Winderig 28,8 1:04:35

Deze geplande races zijn onder voorbehoud en kunnen geen rechten aan verleend worden.

*  = 1e klasse A = Algemene Klasse
** = De dames zijn o.a. door de prestaties in 2015 uitgenodigd door de HT organisatie om in 2016 d.m.v. een Wildcard mee te roeien

 

2017 - De wedstrijden heren

 

Datum Naam wedstrijd Plaats Soort Wedstrijd KM

Uitslag

H / A*

Het weer Watt Tijd
01-04 Vechten op de Vecht Weesp Vrijblijvend 11 2 / 5 zonnig 94,91 1:16:10
15-04 Slag om de Zaan Zaandam Nominatie 16 13 / 20 winderig 68,95 1:59:33
13-05 OFK Lemmer Nominatie 22,8 13 / 20 zonnig 77,14 2:44:10
26-05 Harlingen - Terschelling Harlingen Uitnodiging 33 38 zonnig/veel wind  45,21 3:56:51
03-06 Vuurtorenrace (onder voorbehoud) Urk Nominatie 15   niet deelgenomen    
04-06 Vogalonga Venetie Vrijblijvend 30   geen uitslag    
10-06 Kaag race Warmond Nominatie 18 11/11 Heel warm 79,80 2:09:52
01-07 Kameleonrace Terherne Nominatie 15 11/13 Normaal weer 75,65 1:48:20
8/9-07 Rondje Ringvaart Haarmellerliede Vrijblijvend 72   Warm    
09-09 Zwarte water race Zwartsluis Nominatie 15 9/9 Warm 86,98 1:37:14
16-09 Veerse meer race Kortgene Nominatie 13 7/7 Normaal 96,20 1:24:03
30-09 Langweerder sloepenrace Langweer Nominatie 15,51 9/9 Regenachtig 92,51 1:46:49
07-10 Grachtenrace Amsterdam Vrijblijvend 24,8 6/8 Regenachtig 73,72 2:58:36
04-11 MPM Muiden Vrijblijvend 7.51 7/7 Droog 85,9 51:59
            Regenachtig 86,1 51:57
            Winderig 89,4 51:28

* H = Hoofdklasse A = Algemene Klasse

 

Verslag Sloepweesje - Vechten op de Vecht

Op zaterdag 1 april stond de eerste wedstrijd gepland voor de heren van het Sloepweesje en de dames van de Poolzee: Vechten op de vecht. Ruim 10 km roeien vanuit Weesp over de Vecht.
De dames startten eerst en na een uitstekende race kon Ton die bij hen gestuurd had snel overstappen op het Sloepweesje om op slag samen met Joost, Lex, Frank, Johan, Pieter, Paul, Cleem als stuurman, en ondergetekende ons voor te bereiden op de de race.
Na wat inroeien zochten we onze plek in de haven van Weesp, zo dicht mogelijk bij de Serdon zodat zoals gebruikelijk kwam ik achter, we elkaar op een positieve manier op scherp konden zetten en werd de tactiek nog eens besproken. Allereerst hoe we door de sluis zouden varen en onder de brug door. Het is te smal om een beide boorden door te roeien dus een van de boorden moest de riemen laten lopen. Afspraak was dat bakboord zou laten lopen…..

Nu was het maar goed dat we het precies andersom deden dan afgesproken. Of dat nu kwam doordat we afgeleid waren door de stuurvrouw van het Kim of door Izaac die een haring at, is nog onduidelijk. Want de heren op bankje 1 en bankje 2 op stuurboord waren vergeten hun shirt uit te trekken. Dus in de tijd dat zij hun riemen moesten laten lopen werd het shirt nog snel even uitgedaan. Tweede deel van de tactiek dat werd besproken was hoe we de strijd met de Serdon zouden aangaan. Zij zouden namelijk 30 seconden achter ons starten. Afgesproken werd dat we, wanneer zij ons in zouden halen, zo dicht mogelijk achter hen zouden blijven hangen.
Dat ging een tijd heel goed maar ongeveer 1.5 km voor de brug verloren we het contact en liepen ze snel uit. Tot onze verbazing maakten ze echter bij de brug een cruciale fout. De stuurman nam het verkeerde gat en belandde in het touw waardoor wij een voorsprong van ongeveer 150 meter konden nemen. Maar de stuurfout maakte ook verborgen krachten los bij de mannen…..en in de 3 km na het keerpunt wisten de roeiers van de Serdon de opgelopen achterstand in te lopen. En ook nu weer haakten we, met de hulp van Lange Marco van het Anckertje, aan bij de Serdon. En roeiden we gedrieën richting de finish. Voor de neutrale kijker moet dit een spectaculair gezicht zijn geweest: drie sloepen, dicht op elkaar op weg naar de finish, op volle snelheid. Want op sommige stukken haalden we 9.4 km per uur.
Met nog zo’n 300 meter zette de Serdon een eindsprint in en moesten wij helaas afhaken. Diep respect voor de roeiers van de Serdon, want zij wisten dit keer echt tot het gaatje te gaan. Zij wonnen dan ook terecht de wedstrijd. Het Sloepweesje werd uiteindelijk 5e, met een tijd van 1:16:10 en een wattage van iets meer dan 95 watt. Een record. Kortom ook wij hadden ons best gedaan.

Gr Robert

Verslag Ruige M8 - Vechten op de Vecht

1 april 2017, geen grap, onze eerste wedstrijd van het seizoen 2017.

In maart zijn we gestart met 2x in de week trainen. Onze doelstelling voor dit jaar is iedere wedstrijd minimaal 50 Watt te roeien.  Wij noemen ons daarom ook het 50 Watt team.

De zaterdagochtend begon vroeg. Om kwart over 7 vanuit Alphen naar Hoogmade om de sloep op te halen. Sloep aangekoppeld en op naar Weesp. Het werd mijn eerste autorit met de sloep. Bij het wegrijden uit Hoogmade voelde het goed dus die eerste horde was genomen. Nu alleen nog even naar Weesp. Na een aantal extra kilometers te hebben gereden kwamen we aan in Weesp. De A1 van Amsterdam naar Weesp is al een aantal jaren ‘under construction’. Welk navigatiesysteem je ook hebt in de auto, die is altijd achterhaald. Zo ook bij mij in de auto. Maar gelukkig was co-piloot Sannie aanwezig die haar mobiel inzette en ons naar de juiste afslag loosde op weg naar Weesp.

Bij aankomst op de Nijverheidslaan in Weesp  konden we bijna direct kranen. 7 meiden zijn in de sloep gestapt. Sannie en ik zijn de aanhanger gaan wegbrengen naar een buiten het centrum gelegen industrieterrein. Vanwege de afstand pendelde een busje tussen het terrein en het centrum van Weesp. Het was een zeer bijzonder busje, namelijk een Duitse rode feuerwehr oldtimer!

De sloep was ondertussen afgemeerd aan de kade vlakbij de tent. Ook stuurman Ton was gearriveerd.  Een lekker bakkie koffie met zelf gemaakte citroencake van Willemijn werd genuttigd in de sloep. Helaas begon het een beetje te regenen dus besloten we naar de tent te gaan.

Rond half 11 terug naar de sloep via een tussenstop bij de wc. In de verte kwamen Frank en buurman en buurman (Johan en Pieter) in het Sloepweesje aangeroeid. Na verloop van tijd arriveerden ook de andere mannen van het team.

Toen werd het tijd dat de dames zich naar de start moesten gaan begeven. In de haven aangekomen werd alles in gereedheid gebracht. Willemijn ging nog even een stukje hardlopen, Rick kwam gedag zeggen en Jane bleef ons moed inspreken vanaf de kade.

Om 11.30 startte de eerste sloepen. Een kleine 7 minuten later waren wij aan de beurt. Goede temperatuur, geen zon en even een klein beetje regen. Heen tegen wind, zover er wind stond, en terug voor. Helaas was dit laatste niet helemaal het geval. Een kleine terugval in ons gemiddelde snelheid werd veroorzaak door de wind.

Na 1 uur 20 minuten en 49 seconden waren we terug. Een mooie tijd. En wat bleek in de avond. Ook nog 52,42 watt. Onze doelstelling, minimaal 50 watt roeien, hebben we daarmee behaald. Top meiden!! Op naar de wedstrijd op de Zaan over 2 weken.

En Jane, ga je dan ook weer mee om ons aan te moedigen en mentaal te steunen?

Cijfers voor de statistieken:

52,42 watt

Tijd: 1:20.49

5egeworden in het klassement D1, totaal 7 teams

9egeworden van de 11 damesboten 

Was getekend,

Colinda

Subcategorieën